ÖĞRENCİ EKOLOJİSİ PROJESİ FİNAL RAPORU



2018-1-TR01-KA101-051383 no'lu Öğrenci Ekolojisi isimli Personel Hareketliliği projemizin final raporuna ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayınız.
 ÖĞRENCİ EKOLOJİSİ FİNAL RAPORU


PROJE ÖZETİ:
Eğitim sisteminin bileşenleri incelendiğinde en önemli bileşenlerden birisinin aile olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Sistem içerisinde ailenin varlığı veya yokluğu öğrencinin eğitim kalitesi ile doğrudan ilişkili olup, bu durum neredeyse tüm eğitim kuramları tarafından kabul görmüş ve eğitimin en önemli unsurları arasında yerini almıştır. İlçemiz eğitim durumu ve eğitime doğrudan etki eden unsurlar incelendiğinde, okul-veli işbirliğinin ilçemiz okullarında oldukça zayıf düzeyde olduğu görülmüştür. Bu durum, güçlendirilmesi gereken zayıf yönlerimiz arasında yerini almış ve stratejik planlarımızda hedef olarak belirlenmiştir. İlçemizdeki eğitim kalitesini arttırabilmek, okul-veli işbirliğini güçlendirebilmek, öğretmenlerimiz bu alanda daha donanımlı hale getirebilmek ve mesleki yeterliliklerini arttırabilmek amacıyla bu projeye ihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla okul-veli işbirliğinin en alt düzeyde olduğu, ortak hedeflere sahip, taşıma merkezi konumunda bulunan bir ilkokul, bir ortaokul ve bir lise bir araya getirilerek konsorsiyum oluşturulmuştur. Proje hazırlık sürecinde aşağıda belirtilen hedefler konsorsiyumun ihtiyaçları olarak belirlenmiş ve proje çalışmaları bu eksende yürütülmüştür. Bu amaçla;
1-     Okul-Aile işbirliğinin güçlendirilmesi ve kalitesinin arttırılması,
2-     Öğrenciyi tüm bileşenleri (okul yönetimi, öğretmen, öğrenci, aile, yakın çevre, uzak çevre, toplumsal normlar ve kurallar, sosyolojik, kültürel ve ekonomik etkiler vb.) ile tanımak için gerekli çalışmaların yapılması,
3-     Okul-aile işbirliğinin üst düzeyde olduğu, öğrenciler için ideal eğitim uygulamalarının bulunduğu okul modellerini oluşturmak için gerekli çalışmaların yapılması,
4-     Öğretmenlerin okul-veli işbirliği ve öğrenciyi daha yakından tanıyabilmelerini sağlayacak yeni bilgi, beceri ve tecrübelerle donatılmasının sağlanması, mesleki yeterliliklerinin arttırılması, hedefleri projemizin temelini oluşturmuştur.
Bu hedeflerden hareketle çözüm yolları aranmış, Avrupa ve Amerika’daki iyi uygulama örnekleri incelenmiş, problemlerimize çözüm olabilecek eğitim kuramları üzerinde durulmuştur. Yapılan literatür taraması ve araştırmalar neticesinde, öğrenciyi tüm bileşenleri ile tanımayı esas alan Ekolojik Sistemler Kuramı üzerinde çalışılmasına karar verilmiştir. Proje yönetim ekibi tarafından Avrupa eğitim sistemi üzerinde çalışılmış ve İnsan Ekolojisi, Duygusal Ekoloji gibi alanlarda da çalışmaların yürütüldüğü İspanya’da projenin uygulanmasına karar verilmiştir.
Bu hedeflere ulaşabilmek amacıyla konsorsiyum üyesi okullarımızdan, Osman Şevki İlkokulu’ndan 5, Şehit Öğretmen Bayram Tekin Ortaokulu’ndan 5, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 5 olma üzere toplam 15 personelimiz 21/01/2019 – 01/02/2019 tarihleri arasında İspanya Sevilla şehrinde 10 günlük Öğrenci Ekolojisi isimli kursa katılmışlardır. Katılımcılar belirlenirken her sınıf düzeyinden birer sınıf rehber öğretmeninin katılımına önem verilmiştir. Katılımcılar farklı branşlardan olup, 11 erkek ve 4 kadın öğretmen hareketlilikte bulunmuştur.
Hareketlilik süresince öğretmenlerimiz, Ekolojik sistemler kuramını tüm bileşenleri ile öğrenme fırsatı bulmuştur. Gelişim psikolojisi, Eğitim sosyolojisi, Bireysel ve eğitsel rehberlik, Bireyi tanıma teknikleri, Sağlıklı iletişim kurma yöntemleri ve çocukla iletişim, Görüşme ve gözlem teknikleri, Anne-baba eğitimi, Okul-veli, öğretmen-veli işbirliğini artırmaya yönelik etkili yöntemler konusunda eğitimler almışlardır. Ayrıca hareketlilik süresince farklı tür ve kademedeki okulları ziyaret ederek İspanya eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Sevilla Üniversitesi Eğitim Fakültesinde de inceleme ve görüşme fırsatı bulan katılımcılarımız İspanya öğretmen yetiştirme politikalarını ve öğretmenlerin yetiştirilme yöntemlerini yerinde gözlemleyebilmişlerdir. Avrupalı meslektaşları ile bir araya gelen öğretmenlerimiz kendi mesleki becerilerini kıyaslama şansı elde etmiştir. Okullarda incelemelerde bulunan katılımcılarımız veliler ile bir araya gelerek, velilerin okul içindeki pozisyonlarını gözlemleyebilmişlerdir. Hareketlilik öncesinde Yabancı Dil Kursu alan öğretmenlerimizin, hareketlilik süreci de yabancı dil becerilerinin gelişmesine katkı sağlamıştır. Avrupa kültürünü ve sosyal hayatını yakından tanıma fırsatı bulmuşlardır.
Katılımcılarımız hareketlilik sonrası yaygınlaştırma sürecinde yapılan öğretmenler kurulu ve zümre toplantılarında, edindikleri kazanımları kendi okullarındaki meslektaşlarına ve ilçemizde görev yapan diğer öğretmenlere aktarmışlardır. Bu bağlamda 61 konsorsiyum üyesi okullardaki öğretmen olmak üzere toplamda 185 öğretmene ulaşılmıştır. Projenin hedef grubunu oluşturan veliler ve öğrencilere de eğitim öğretim yılı içerisinde projenin detayları aktarılmıştır. Bu kapsamda da 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde 177 veli ile 233 öğrenciye ulaşılmıştır. 2019-2020 öğretim yılında da çalışmalara devam edilecek ve ilçemizde aile katılımının en üst düzeye çıkması için çalışmalar yürütülecektir.

THE PROJECT SUMMARY:
When we observe the elements of education system, It’s an unquestionabe truth that family is one the most important element. Within the system the existence or absence of the family is directly related with the student’s education quality, and this fact was accepted by many educational theories and took place within the the most important elements of education. When we study the education level of our distict, it is seen that parent-teacher association is very weak in our dictrict. This situation took place within our frailties that needs to be strenghten and determined as goal in our strategic plans. This Project was needed to increase the education quality in our disctrict, strenghten the parent-teacher cooperation and make our teacher more qualified and increase their professional capabilities. To fulfil this goal consortium was created with a primary school, secondary school and a high school which have common goals and low parent-teacher cooperation. During the preparation of Project, the goals that are mentioned below determined as the needs of consortium and thus the Project studies conducted in this axis. For this purpose;
1-     Streghtening parent-teacher cooperation and increasing its quality.
2-     Doing all neccessary studies to recognize the student with all elements(management, teacher, student, parent, social environment, communal norms and rules, sociological, cultural and economical effects etc.)
3-     Doing neccessary studies to create school models in which parent-teacher cooperation is at top and there are ideal educational applications for students.
4-     Improving our teachers professional capability and providing them with knowledge, skill and experience which will help them learn parent-teacher cooperation and students better.
With These aims; sollutions were searched, the examples of good applications of Europe and Amirica were studied and educational theories that can be solution for our problems were observed. After literature scan and searches it was decided to work on Ecological Systems Theory which focus on identfying students with all their components. Project management team worked on European education system and decided to carry out the Project in Spain where studies like Human ecology and Emotional ecology are being carried out.
In order to reach these goals among our consortium member schools; 5 from Osman Şevki Primary School, 5 from Şehit Öğretmen Bayram Tekin Secondary School, 5 from Professional and Technical Anatolian High School, totally 15 personals took course named Student Ecology for 10 days in the city of Sevilla Spain between the dates of 21/01/2019 and 01/02/2019. While we were identfying the participants we gave importance to choose one Class Guidance teacher from each class level. Participants were all from diferrent branches and they were eleven men and four women teachers.
During the activitiy period our teachers had a chance to learn Ecological Systems Approach with all its components. They took education on Development Psychology, Educational Sociology, Individual and Educational Guidance, Techniques on Identfying an Individual, Building up Better Communication methods, Communication with Children, Observation and Communication Techniques, Parental Education, increasing Parent-teacher cooperation in effective way. Also, during activities period our participants visited different kind and level of schools and had knowledge about Spanish educational systems. Our participants also had a chance to visit and observe Educational Faculty of University of Sevilla and they were able to observe Teacher training politics and teacher training methods on place. After meeting with their European collegues, our teachers had a chance to compare their own professional skills. Examining the schools, our participants met parents and were able to observe their positions at schools. Before activitiy, our teachers had English course and so they activitiy period contribute their improvement of languages skills. They also had a chance to learn about European culture and social life.
After the activity period, Our participants transferred what they learned to their collegues from their school and other teachers in our district in teachers committee and branch meetings. By doing so, 61 teachers from consortium member schools and totally 185 teachers has been taught. Also, details of the Project has been transferred within the educational year to parents and students who are the target group of the Project. So, in the educational year of 2018-2019 totally 177 parents and 233 students were trained. Studies will also carry on in 2019-2020 educational year and the parent participants in our dictrict will increase to top.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TÜBİTAK 4006 8. BİLİM FUARLARI DESTEKLEME PROGRAMI BAŞVURULARI BAŞLAMIŞTIR.

ÇİÇEKDAĞI ORTAOKULLAR ARASI ZEKA OYUNLARI TURNUVASI

TILLS UYGULAYICI SERTİFİKA EĞİTİMİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI