ÖĞRENCİ EKOLOJİSİ PROJESİ FİNAL RAPORU
2018-1-TR01-KA101-051383 no'lu Öğrenci Ekolojisi isimli Personel Hareketliliği projemizin final raporuna ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayınız.
ÖĞRENCİ EKOLOJİSİ FİNAL RAPORU
PROJE ÖZETİ:
Eğitim sisteminin bileşenleri incelendiğinde en önemli
bileşenlerden birisinin aile olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Sistem içerisinde
ailenin varlığı veya yokluğu öğrencinin eğitim kalitesi ile doğrudan ilişkili
olup, bu durum neredeyse tüm eğitim kuramları tarafından kabul görmüş ve
eğitimin en önemli unsurları arasında yerini almıştır. İlçemiz eğitim durumu ve
eğitime doğrudan etki eden unsurlar incelendiğinde, okul-veli işbirliğinin
ilçemiz okullarında oldukça zayıf düzeyde olduğu görülmüştür. Bu durum,
güçlendirilmesi gereken zayıf yönlerimiz arasında yerini almış ve stratejik
planlarımızda hedef olarak belirlenmiştir. İlçemizdeki eğitim kalitesini
arttırabilmek, okul-veli işbirliğini güçlendirebilmek, öğretmenlerimiz bu
alanda daha donanımlı hale getirebilmek ve mesleki yeterliliklerini
arttırabilmek amacıyla bu projeye ihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla okul-veli
işbirliğinin en alt düzeyde olduğu, ortak hedeflere sahip, taşıma merkezi
konumunda bulunan bir ilkokul, bir ortaokul ve bir lise bir araya getirilerek
konsorsiyum oluşturulmuştur. Proje hazırlık sürecinde aşağıda belirtilen
hedefler konsorsiyumun ihtiyaçları olarak belirlenmiş ve proje çalışmaları bu
eksende yürütülmüştür. Bu amaçla;
1-
Okul-Aile
işbirliğinin güçlendirilmesi ve kalitesinin arttırılması,
2-
Öğrenciyi
tüm bileşenleri (okul yönetimi, öğretmen, öğrenci, aile, yakın çevre, uzak
çevre, toplumsal normlar ve kurallar, sosyolojik, kültürel ve ekonomik etkiler
vb.) ile tanımak için gerekli çalışmaların yapılması,
3-
Okul-aile
işbirliğinin üst düzeyde olduğu, öğrenciler için ideal eğitim uygulamalarının
bulunduğu okul modellerini oluşturmak için gerekli çalışmaların yapılması,
4-
Öğretmenlerin
okul-veli işbirliği ve öğrenciyi daha yakından tanıyabilmelerini sağlayacak
yeni bilgi, beceri ve tecrübelerle donatılmasının sağlanması, mesleki
yeterliliklerinin arttırılması, hedefleri projemizin temelini oluşturmuştur.
Bu hedeflerden hareketle çözüm yolları aranmış, Avrupa ve
Amerika’daki iyi uygulama örnekleri incelenmiş, problemlerimize çözüm
olabilecek eğitim kuramları üzerinde durulmuştur. Yapılan literatür taraması ve araştırmalar
neticesinde, öğrenciyi tüm bileşenleri ile tanımayı esas alan Ekolojik
Sistemler Kuramı üzerinde çalışılmasına karar verilmiştir. Proje yönetim ekibi
tarafından Avrupa eğitim sistemi üzerinde çalışılmış ve İnsan Ekolojisi,
Duygusal Ekoloji gibi alanlarda da çalışmaların yürütüldüğü İspanya’da projenin
uygulanmasına karar verilmiştir.
Bu hedeflere ulaşabilmek amacıyla konsorsiyum üyesi
okullarımızdan, Osman Şevki İlkokulu’ndan 5, Şehit Öğretmen Bayram Tekin
Ortaokulu’ndan 5, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 5 olma üzere toplam 15
personelimiz 21/01/2019 – 01/02/2019 tarihleri arasında İspanya Sevilla
şehrinde 10 günlük Öğrenci Ekolojisi isimli kursa katılmışlardır. Katılımcılar
belirlenirken her sınıf düzeyinden birer sınıf rehber öğretmeninin katılımına
önem verilmiştir. Katılımcılar farklı branşlardan olup, 11 erkek ve 4 kadın
öğretmen hareketlilikte bulunmuştur.
Hareketlilik süresince öğretmenlerimiz, Ekolojik sistemler
kuramını tüm bileşenleri ile öğrenme fırsatı bulmuştur. Gelişim psikolojisi,
Eğitim sosyolojisi, Bireysel ve eğitsel rehberlik, Bireyi tanıma teknikleri,
Sağlıklı iletişim kurma yöntemleri ve çocukla iletişim, Görüşme ve gözlem
teknikleri, Anne-baba eğitimi, Okul-veli, öğretmen-veli işbirliğini artırmaya
yönelik etkili yöntemler konusunda eğitimler almışlardır. Ayrıca hareketlilik
süresince farklı tür ve kademedeki okulları ziyaret ederek İspanya eğitim
sistemi hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Sevilla Üniversitesi Eğitim
Fakültesinde de inceleme ve görüşme fırsatı bulan katılımcılarımız İspanya
öğretmen yetiştirme politikalarını ve öğretmenlerin yetiştirilme yöntemlerini
yerinde gözlemleyebilmişlerdir. Avrupalı meslektaşları ile bir araya gelen
öğretmenlerimiz kendi mesleki becerilerini kıyaslama şansı elde etmiştir.
Okullarda incelemelerde bulunan katılımcılarımız veliler ile bir araya gelerek,
velilerin okul içindeki pozisyonlarını gözlemleyebilmişlerdir. Hareketlilik
öncesinde Yabancı Dil Kursu alan öğretmenlerimizin, hareketlilik süreci de
yabancı dil becerilerinin gelişmesine katkı sağlamıştır. Avrupa kültürünü ve
sosyal hayatını yakından tanıma fırsatı bulmuşlardır.
Katılımcılarımız hareketlilik sonrası yaygınlaştırma
sürecinde yapılan öğretmenler kurulu ve zümre toplantılarında, edindikleri
kazanımları kendi okullarındaki meslektaşlarına ve ilçemizde görev yapan diğer
öğretmenlere aktarmışlardır. Bu bağlamda 61 konsorsiyum üyesi okullardaki öğretmen
olmak üzere toplamda 185 öğretmene ulaşılmıştır. Projenin hedef grubunu
oluşturan veliler ve öğrencilere de eğitim öğretim yılı içerisinde projenin
detayları aktarılmıştır. Bu kapsamda da 2018-2019 eğitim öğretim yılı
içerisinde 177 veli ile 233 öğrenciye ulaşılmıştır. 2019-2020 öğretim yılında
da çalışmalara devam edilecek ve ilçemizde aile katılımının en üst düzeye
çıkması için çalışmalar yürütülecektir.
THE
PROJECT SUMMARY:
When we observe the elements of education system, It’s an
unquestionabe truth that family is one the most important element. Within the
system the existence or absence of the family is directly related with the
student’s education quality, and this fact was accepted by many educational
theories and took place within the the most important elements of education.
When we study the education level of our distict, it is seen that
parent-teacher association is very weak in our dictrict. This situation took
place within our frailties that needs to be strenghten and determined as goal in
our strategic plans. This Project was needed to increase the education quality
in our disctrict, strenghten the parent-teacher cooperation and make our
teacher more qualified and increase their professional capabilities. To fulfil
this goal consortium was created with a primary school, secondary school and a
high school which have common goals and low parent-teacher cooperation. During
the preparation of Project, the goals that are mentioned below determined as
the needs of consortium and thus the Project studies conducted in this axis.
For this purpose;
1-
Streghtening
parent-teacher cooperation and increasing its quality.
2-
Doing
all neccessary studies to recognize the student with all elements(management,
teacher, student, parent, social environment, communal norms and rules,
sociological, cultural and economical effects etc.)
3-
Doing
neccessary studies to create school models in which parent-teacher cooperation
is at top and there are ideal educational applications for students.
4-
Improving
our teachers professional capability and providing them with knowledge, skill
and experience which will help them learn parent-teacher cooperation and
students better.
With These aims; sollutions were searched, the examples of
good applications of Europe and Amirica were studied and educational theories
that can be solution for our problems were observed. After literature scan and
searches it was decided to work on Ecological Systems Theory which focus on
identfying students with all their components. Project management team worked
on European education system and decided to carry out the Project in Spain
where studies like Human ecology and Emotional ecology are being carried out.
In order to reach these goals among our consortium member
schools; 5 from Osman Şevki Primary School, 5 from Şehit Öğretmen Bayram Tekin
Secondary School, 5 from Professional and Technical Anatolian High School,
totally 15 personals took course named Student Ecology for 10 days in the city
of Sevilla Spain between the dates of 21/01/2019 and 01/02/2019. While we were
identfying the participants we gave importance to choose one Class Guidance
teacher from each class level. Participants were all from diferrent branches
and they were eleven men and four women teachers.
During the activitiy period our teachers had a chance to
learn Ecological Systems Approach with all its components. They took education
on Development Psychology, Educational Sociology, Individual and Educational
Guidance, Techniques on Identfying an Individual, Building up Better Communication
methods, Communication with Children, Observation and Communication Techniques,
Parental Education, increasing Parent-teacher cooperation in effective way.
Also, during activities period our participants visited different kind and
level of schools and had knowledge about Spanish educational systems. Our
participants also had a chance to visit and observe Educational Faculty of
University of Sevilla and they were able to observe Teacher training politics
and teacher training methods on place. After meeting with their European
collegues, our teachers had a chance to compare their own professional skills.
Examining the schools, our participants met parents and were able to observe
their positions at schools. Before activitiy, our teachers had English course and
so they activitiy period contribute their improvement of languages skills. They
also had a chance to learn about European culture and social life.
After the activity period, Our participants transferred what
they learned to their collegues from their school and other teachers in our
district in teachers committee and branch meetings. By doing so, 61 teachers
from consortium member schools and totally 185 teachers has been taught. Also,
details of the Project has been transferred within the educational year to
parents and students who are the target group of the Project. So, in the
educational year of 2018-2019 totally 177 parents and 233 students were
trained. Studies will also carry on in 2019-2020 educational year and the
parent participants in our dictrict will increase to top.
Yorumlar
Yorum Gönder